Veelgestelde vragen
Algemeen
Ik wil mijn kind aanmelden op Winkler Prins
De aanmelding van uw kind vanuit groep 8 op Winkler Prins gaat digitaal via onze aanmeldsite.
Moet ik boeken bestellen?
Voor het bestellen van de boeken hoeft u niks te doen. Dat doet de school.
Ik ga verhuizen
Via het ouderportaal kunt u het nieuwe adres doorgeven (https://ouders.winklerprins.nl)
Gezinssituatie verandert
Indien er een wijziging in het gezin is die van invloed is op uw kind, dan kunt u dat doorgeven via het ouderportaal (https://ouders.winklerprins.nl)
Mijn mailadres is veranderd
In Magister kunt u het mailadres zelf aanpassen. U kunt na 35 dagen na uitschrijving van uw kind nog berichten ontvangen van de school.
Mijn mobiele nummer is veranderd
In Magister kunt u het mobiele nummer zelf aanpassen. Dit nummer wordt gebruikt om in geval van calamiteiten (bijvoorbeeld verandering van weersomstandigheden) een sms te sturen.
Verlof
Ik wil mijn kind ziekmelden
In Magister kunt u uw kind ziekmelden voor 1 dag. U hoeft alleen de eerste dag te melden, tenzij na het weekend uw kind nog steeds ziek is. Dan meldt u uw kind opnieuw ziek.
Mijn kind moet naar de tandarts/dokter
Via het ouderportaal kunt een melding doen voor kort verlof (https://ouders.winklerprins.nl).
Verlof voor begrafenis of crematie
Via het ouderportaal kunt een aanvraag doen voor bijzonder verlof (https://ouders.winklerprins.nl).
Magister
Wanneer krijgt een leerling inloggegevens voor Magister?
Op de eerste schooldag krijgt de leerling de inloggegevens. De inloggegevens voor Magister zijn dezelfde voor de computer op school en Office365.
Wanneer krijgt een ouder inloggegevens voor Magister?
Het streven is om binnen één week de gegevens per post te versturen. Het wachtwoord is van toepassing zolang uw kind/kinderen op school zit(ten). U kunt deze niet wijzigen. Bewaar dit dus op een veilige plek. Indien u het wachtwoord niet meer heeft kunt u een mail sturen naar . Heeft u meerdere kinderen op school dan volstaat één account. Mocht u toch een nieuwe 2e account hebben ontvangen dan kunt u een mail sturen naar met verzoek deze accounts samen te laten voegen.
Rooster delen
Om andere inzage te geven in jou agenda kun je eenvoudig jou agenda delen in Magister. Hoe je dat moet doen kun je vinden onder het kopje rooster. Wat je vooral NIET moet doen is jouw magisteraccount delen.
Mijn kind word 18 jaar
Zodra een leerling 18 jaar wordt hebben ouders geen toegang meer tot Magister. Via instellingen in Magister kan de leerling weer toestemming geven aan de ouders voor inzage IN Magister. Als school kunnen en mogen wij de toestemming niet geven.
Mail die verstuurd wordt vanuit school blijft u wel ontvangen.
Problemen met Magister?
Kijk op de storingspagina van Magister voor storingen. Voor meer informatie over magister kijk dan op de site van Magister
Rooster
Waar kan ik het rooster zien?
Via https://winklerprins.nl/praktische-zaken/roosterwijziging/ zijn de rooster(wijzigingen) te raadplegen. Gebruik hiervoor de inloggegevens van Magister. Dit rooster is leidend. Daarnaast wordt het rooster ook ingelezen in Magister.
Rooster delen
Het rooster van de leerling is vanuit Magister ook te delen om te gebruiken in diverse kalender apps. Voor informatie kijk op deze help pagina.
ICT
Wachtwoord vergeten of wijzingen voor leerlingen
Om het wachtwoord te wijzingen open dan deze bijlage voor uitleg. Voor het geval dat je het wachtwoord vergeten bent open dan deze bijlage.
Wachtwoord vergeten of wijzingen voor ouders
Ouders kunnen zelf het wachtwoord niet wijzigen of een wachtwoord reset doen. Stuur een mail naar als u problemen heeft met het inloggen.
Schoolpas kwijt of opwaarderen
Meer informatie vind je op deze pagina: https://winklerprins.nl/praktische-zaken/schoolpas/
Hoe moet ik printen op school?
Leerlingen met een iPad of een laptop kunnen gebruik maken van de printer op school. Ze sturen met de schoolmail wp-(leerlingnummer)@wpveendam.nl een mail naar met als bijlage hetgene wat men uitgeprint wil hebben. Als je achter een vaste computer op school zit kun je rechtstreeks printen.
Schade
Schade laptop/iPad
Heb je schade aan je device en heb je bij aanschaf een verzekering afgesloten, dan kun je contact opnemen met de leverancier. Stuur een mail naar en vermeld het serienummer van het device.