Veelgestelde vragen

Algemeen

Wilt u uw kind aanmelden op Winkler Prins?

Als uw kind in groep 8 zit, kunt u de aanmelding digitaal regelen via onze aanmeldsite.

Hoe bestel ik boeken?

De school bestelt de boeken voor uw kind. U hoeft hier niets voor te doen.

Gaat u verhuizen?

Een adreswijziging geeft u door via het ouderportaal.

Verandert uw gezinssituatie?

Als er een wijziging in het gezin is die van invloed is op uw kind, dan kunt u dit doorgeven via het ouderportaal.

Hoe pas ik mijn e-mailadres aan?

Het e-mailadres kunt u zelf aanpassen in Magister. U kunt tot 30 dagen na uitschrijving van uw kind nog berichten ontvangen van de school.

Hoe pas ik mijn mobiele nummer aan?

Het mobiele nummer, waar de school u op kan bereiken, kunt u zelf aanpassen in Magister. Dit nummer wordt, in geval van calamiteiten, gebruikt om een sms-bericht naar toe te sturen.

Ik heb geen e-mail ontvangen?

Om te voorkomen dat e-mails van Winkler Prins als spam worden gemarkeerd, voegt u de volgende twee e-mailadressen toe aan de lijst van veilige afzenders: en . Controleer tevens of deze e-mailadressen niet zijn opgenomen in de lijst van geblokkeerde e-mailadressen of domeinen.

Verlof aanvragen

Hoe meld ik mijn kind ziek?

In Magister kunt u uw kind ziek melden. Dit hoeft alleen voor de eerste ziektedag. Is uw kind na het weekend nog steeds ziek? Dan meldt u uw kind via Magister opnieuw ziek.

Hoe meld ik mijn kind af voor een tandarts/doktersbezoek?

Via het ouderportaal kunt u een melding doen voor kort verlof.

Hoe meld ik mijn kind af voor een begrafenis of crematie?

Via het ouderportaal kunt u een melding doen voor bijzonder verlof.

Magister

Wanneer krijgt een leerling inloggegevens voor Magister?

Op de eerste schooldag krijgt de leerling de inloggegevens. De inloggegevens voor Magister zijn dezelfde voor de computer op school en Office365.

Wanneer krijgt een ouder inloggegevens voor Magister?

Het streven is om binnen één week de gegevens per post te versturen. Het wachtwoord is van toepassing zolang uw kind/kinderen op school zit(ten). U kunt deze niet wijzigen. Bewaar deze dus op een veilige plek. Indien u het wachtwoord niet meer heeft, kunt u een mail sturen naar . Heeft u meerdere kinderen op school dan volstaat één account. Mocht u toch meerdere inloggegevens hebben ontvangen, dan kunt u een mail sturen naar met het verzoek deze accounts samen te laten voegen.

Wat verandert er als mijn kind 18 jaar wordt?

Zodra een leerling 18 jaar wordt, hebben ouders geen toegang meer tot Magister. De leerling kan toestemming verlenen aan de ouders voor inzage in Magister door de instellingen in Magister te wijzigen. Winkler Prins kan en mag deze toestemming niet aan de ouders geven. Mail die verstuurd wordt vanuit school blijft u wel ontvangen.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord? (Ouder(s)/Verzorger(s))

Ouders kunnen zelf het wachtwoord niet wijzigen of een wachtwoord reset doen. Stuur een mail naar  als u problemen heeft met het inloggen.

Problemen met Magister?

Kijk op de storingspagina van Magister voor storingen. Voor meer informatie over magister kijk dan op de site van Magister

Rooster

Waar kan ik het rooster zien?

Via deze pagina zijn de rooster(wijzigingen) te raadplegen. Gebruik hiervoor de inloggegevens van Magister. Dit rooster is leidend. Daarnaast wordt het rooster ook ingelezen in Magister.

Hoe deel ik mijn rooster? (Leerlingen)

Je kunt eenvoudig jouw agenda delen in Magister. Hoe je dat moet doen, vind je hier. Wat je vooral NIET moet doen is jouw magisteraccount delen.

ICT

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord? (Leerlingen)

Om het wachtwoord te wijzigen open dan deze bijlage voor uitleg.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu? (Leerlingen)

Voor het geval dat je het wachtwoord vergeten bent open dan deze bijlage.

Waarvoor kan ik mijn schoolpas gebruiken? (Leerlingen)

Bij de start van het schooljaar krijgt elke leerling een eigen Winkler Prins pas voorzien van naam, barcode en leerlingennummer. Met de schoolpas kunnen leerlingen:

  • Printen/kopiëren: de pas is nodig bij het maken van prints/kopieën op school. Deze pas wordt gekoppeld aan de Kuario app waardoor leerlingen gratis kunnen printen. Meer informatie over printen en kopiëren is te vinden in deze bijlage.
  • Kluisjes openen: de schoolpas wordt gebruikt om een kluisje te reserveren en het kluisje te openen. De koppeling gaat net als bij het printen via de Kuario app. Als de kaart eenmaal gekoppeld is, is deze te gebruikten voor het kluisje en het printen.
  • Gebruikmaken van de mediatheek: voor de uitleen van boeken of andere informatiebronnen van de mediatheek van school. Eventuele ontstane boetes kunnen betaald worden met de bankpas.
  • Zich legitimeren: de schoolpas moet op verzoek op het schoolterrein of bij activiteiten zoals schoolfeesten kunnen worden getoond. 

Let op! De kaart wordt eenmalig gratis verstrekt. Bij verlies of vernieling kost een nieuwe kaart € 10,-. 

Meer informatie vind je op deze pagina.

Hoe moet ik printen op school?

Leerlingen met een iPad of een laptop kunnen gebruik maken van de printer op school. Ze sturen met de schoolmail wp-(leerlingnummer)@wpveendam.nl een mail naar met als bijlage hetgeen wat ze uitgeprint wil hebben. Als je achter een vaste computer op school zit kun je rechtstreeks printen.

Schade

Hoe repareer ik schade aan mijn laptop/Ipad? (Ouders)

Is er schade aan een apparaat en heeft u bij aanschaf een verzekering afgesloten? Dan kunt u contact opnemen met de leverancier. Stuur een mail naar de leverancier en vermeld het serienummer de iPad of laptop.